واحد تربیت و آموزش بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

واحد تربیت و آموزش بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

واحد تربیت و آموزش بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

واحد تربیت و آموزش بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

خاطره سردار نقدی ازبسیجی شهید ۱۳ساله

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با ذکر خاطره‌ای از شهید بالازاده گفت: وقتی امام راحل سخنان این جوان ۱۳ ساله را شنید، از مسئولان خواست او را نزد ایشان ببرند و در توصیف او گفت که گاهی بسیجیان راه صد ساله را یک شبه می‌روند.
سردار محمدرضا نقدی که در تجمع ۷ هزار نفری حلقه‌های صالحین بسیجیان در مصلای تهران سخن می‌گفت، اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه‌ای به دور از فساد، آلودگی از مواد مخدر، ظلم و زورگویی، تجاوز به حقوق دیگران، جنگ و بی‌سوادی و فقر و گرسنگی داشته باشیم باید در آنجامعه، انسان‌ها خود را بسازند.

وی افزود: در اینجامعه آرمانی اگر بخواهیم جامعه را مانند بنا تصور کنیم، انسان‌ها مانند خشت و سنگ آن هستند و راه رسیدن به یک جامعه امن، آزاد و فهیم، خودسازی است.

 


رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از ما بسیجیان خواسته‌اند که تلاش عظیمی را وقف خودسازی کنیم و خود را برای مسئولیت‌های بزرگ آماده کنیم.
 
سردار نقدی خاطرنشان کرد: در گذشته بسیجیان با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و با دیدن چهره شهادت طلبانه و ایثارگر رزمندگان خود را می‌ساختند اما امروز که جبهه و آن فضا نیست، در حلقه‌های صالحین، بسیجیان خود را خواهند یافت.

وی با بیان اینکه حلقه‌های صالحین برای نمایش نیست، ‌گفت: ‌ حلقه‌های صالحین باید هر هفته تشکیل شود و بسیجیان گرد هم آیند و کار یاد بگیرند و کار‌ها را پیش ببرند؛ اساس حلقه صالحین این است که ما به یاری هم بشتابیم و دست همدیگر را بگیریم و برای بالا رفتن و نزدیک شدن به خدا تلاش کنیم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ‌دشمن امروز دام‌های گسترده‌ای را برای ما پهن کرده است که می‌توان شبکه‌های فاسد ماهواره‌ای، اینترنتی و خانه‌های فساد را نام برد، عفاف و حجاب و شبهه در موضوع ولایت از ترفندهای دشمن است تا نسل جوان را به زانو درآورد.
 
سردار نقدی با بیان اینکه نسل قبل از شما افتخارات بزرگی را رقم زدند، خاطرنشان کرد: ما ۷۶ هزار بسیجی شهید که بیشتر آنان نوجوانان و دانش آموز بودند به انقلاب هدیه دادیم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود به شهید مهرداد عزیزالهی اشاره و تصریح کرد: شهید مهرداد عزیزالهی یک دانش آموز۱۳ ساله شهید بود که به جبهه رفت و وقتی دست اندرکاران صدا و سیما به جبهه آمدند تا با رزمندگان مصاحبه کنند همه مهرداد عزیزالهی را به آن‌ها معرفی می‌کردند.

سردار نقدی اضافه کرد: این شهید آنقدر خوب سخن می‌گفت که وقتی امام راحل سخنان این جوان ۱۳ ساله را شنید، از مسئولان خواست که این شهید را به نزد او ببرند و امام (ره) در آن دیدار شهید عزیزالهی را در آغوش گرفت و بر بازوی این بسیجی ۱۳ ساله بوسه زد و گفت: گاهی این بسیجیان راه صد ساله را یک شبه می‌روند.

وی گفت: آنقدر شهید مهرداد عزیزالهی این بسیجی ۱۳ساله عظمت داشت که امام (ره) به عرفا و بزرگان دین توصیه کرد که برای خدا‌شناسی وصیت نامه شهیدان و بسیجیان ۱۳ ساله را بخوانند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: شهید بالازاده بسیجی ۱۳ ساله دیگری بود که از اردبیل برخاسته بود. این جوان موتورسیکلتی داشت که وقتی سوار می‌شد پایش به زمین نمی‌رسید. این جوان می‌خواست به جبهه برود اما چون سنش کم بود نمی‌گذاشتند بنابراین جلوی اتوبوس‌هایی که عازم جبهه بودند خوابید اما او را به زور به منزل برگرداندند.
 
سردار نقدی افزود: شهید بالازاده وقتی با مخالفت روبرو شد خودش را به تهران رساند تا رئیس جمهور وقت یعنی مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای را ببیند و وقتی خود را به امام خامنه‌ای رساند از رئیس جمهور خواست که به مداحان و علمای دین بگوید که از این به بعد روضه حضرت قاسم را نخوانند. چرا که حضرت قاسم نیز ۱۳ ساله بود و وقتی از امام حسین (ع) برای جهاد اجازه خواست امام حسین (ع) به او اجازه داد اما به من که ۱۳ سال دارم و می‌خواهم به جبهه بروم اجازه ندادند و شهید بالازاده بالاخره امضای رضایت را از رئیس جمهور گرفت.
 
وی تصریح کرد: امروز میدان تیرباران دشمن و میدان مین همین ماهواره‌ها، مواد مخدر و خانه‌های فساد هستند و ما باید در این حلقه صالحین تلاش کنیم اخلاق خود را بهتر کنیم و با قرآن بیشتر آشنا شویم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مهم‌ترین کار حلقه‌های صالحین، مرور فرمایشات مقام عظمای ولایت است، تاکید کرد: یک بسیجی باید بداند که ولی‌اش از او چه می‌خواهد و تکلیفش چیست و اگر امروز اقتصاد مقاومتی وظیفه ماست آیا این وظیفه فقط مربوط به دولت است یا بسیجیان و مردم نیز باید در آن مشارکت کنند.
 
سردار نقدی در پایان تصریح کرد: حلقه‌های صالحین نباید به جلسات مساجد خلاصه شود بلکه باید ارتقا پیدا کند و در تمام دوران زندگی بسیجیان جریان داشته باشد و آنان همیشه دست همدیگر را بگیرند.

lمنبع:خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد