واحد تربیت و آموزش بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

واحد تربیت و آموزش بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

واحد تربیت و آموزش بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

واحد تربیت و آموزش بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

خاطره سردار نقدی ازبسیجی شهید ۱۳ساله

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با ذکر خاطره‌ای از شهید بالازاده گفت: وقتی امام راحل سخنان این جوان ۱۳ ساله را شنید، از مسئولان خواست او را نزد ایشان ببرند و در توصیف او گفت که گاهی بسیجیان راه صد ساله را یک شبه می‌روند.
سردار محمدرضا نقدی که در تجمع ۷ هزار نفری حلقه‌های صالحین بسیجیان در مصلای تهران سخن می‌گفت، اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه‌ای به دور از فساد، آلودگی از مواد مخدر، ظلم و زورگویی، تجاوز به حقوق دیگران، جنگ و بی‌سوادی و فقر و گرسنگی داشته باشیم باید در آنجامعه، انسان‌ها خود را بسازند.

وی افزود: در اینجامعه آرمانی اگر بخواهیم جامعه را مانند بنا تصور کنیم، انسان‌ها مانند خشت و سنگ آن هستند و راه رسیدن به یک جامعه امن، آزاد و فهیم، خودسازی است.

 

ادامه مطلب ...

انسجام اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری

اتحاد مسلمانان، ضامن سربلندی جهان اسلام
اگر مسلمین دست در دست هم بگذارند و با هم صمیمی باشند، ولو عقایدشان مخالف با یکدیگر باشد، اما آلت دست دشمنان نشوند، دنیای اسلام سربلند خواهد شد. آن وقت مگر امریکا و غیر امریکا جرئت می کنند که به دنیای اسلام بیایند و یک جا را پایگاه قرار بدهند و منافع کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان را تهدید کنند؟
شرط موفقیت اگر در جوامع و کشورهای اسلامی، علما و روشن فکران و متفکران و بزرگان و پیش گامان وحدت، جهت حرکتشان به سمت حاکمیت اسلام باشد این حرکت، حرکت موفقی است، والاّ اگر این طور نباشد و در مقابل حاکمیت طواغیت و کفار و حکومت های سرسپرده و بی عرضه، تابع و تسلیم باشند، معلوم است که وحدت، تضمینی نخواهد داشت.
ضرورت برخورد هوشمندانه با دشمن

هدف نزدیک گام بزرگ ما، عبارت از ایجاد وحدت بین طوایف و مذاهب اسلامی و گروه های مسلمان است. عده ای برای ضربه زدن به حرکت عزت آفرین اسلامی، رسالتشان ایجاد تفرقه است؛ آنها را شناسایی کنید و هوشمندانه با آنها مقابله نمایید.
نیاز امروز دنیای اسلام
امروز دنیای اسلام نیازمند تقریب است. در این تقریب همان طور که مکرر گفته شده، غرض این است که فرقه های اسلامی در مقام فکر و اعتقاد به یکدیگر نزدیک بشوند. ای بسا برخی از تصورات فِرَق نسبت به یکدیگر با مباحثه و مذاکره، به استنتاج خوبی منتهی بشود.

ادامه مطلب ...

دعای حضرت یوسف (ع)


یوسف

باورکن دعا کردن راه ورسم دارد.خدا هم مانند پدر ومادری دلسوز خوب و از سر حوصله می شنود

اما

گاهی اوقات آنچه را می خواهیم برآورده نمی کند، می دانید چرا؟

به آیه 33 سوره یوسف توجه کنید:

قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِمَّا یَدْعُونَنِی إِلَیْهِ وَإِلاَّ تَصْرِفْ عَنِّی کَیْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَیْهِنَّ وَأَکُن مِّنَ الْجَاهِلِینَ

[یوسف‏] گفت: «پروردگارا، زندان براى من دوست‏داشتنى‏تر است از آنچه مرا به آن مى‏خوانند، و اگر نیرنگ آنان را از من بازنگردانى، به سوى آنان خواهم گرایید و از [جمله‏] نادانان خواهم شد.»

در این آیه به صراحت خداوند می فرماید بندگان من خیلی وقتها دعا های شما باعث هلاکت ونابودی شماست بنابراین دعایتان را برآورده نمی کنم.

گاهی اوقات خدای حکیم دعایی از ما را مستجاب می کند که گرهی و یا سختی در زندگی ما ایجاد می کند.

ادامه مطلب ...